Taipei!

Livrädd för att missa flyget, som i vanlig ordning, gick jag upp kl 04:30 för att en halvtimma senare försöka hitta en taxi på gatan utanför. Tack och lov detta med James vid min sida.

Det tog faktiskt inte mer än någon minut så stod redan två taxichaufförer och bråkade om oss. Den vi valde var alldeles för vänlig och pratade med mig utan avbrott hela resan - på kinesiska. Fick mig dessutom att upprepa en massa ord (sa jag kanske att jag var en idiot, en dryg europé??) och visade att jag var lång med gester, tog mig på benet och gjorde tummen upp. Är sånt okej i Kina..? I vilket fall var jag glad att jag kom med flyget.
 
Och ännu gladare är jag att världens finaste Kiki (hennes "engelska namn") mötte upp mig på flygplatsen i Taipei med ett "Välkommen" på svenska. Hon har visat mig ALLT. Redan första dagen hann hon med att introducera mig för en massa traditionell mat.
Och glass! En av de högsta mjukglassar jag sett i smak grönt te.
 

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Åh, vad kul Josse! Kommer definitivt att följa dig här/ Puss puss

2014-06-04 @ 17:36:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0