KAOS

Efter 2-3 timmars sömn och på väg med tåget till byn Aguas Calientes som är belägen vid Machu Picchu får jag för jag för mig att vi är framme och övertalar Perrine (min bästis här) att hoppa av tåget. Detta för att sedan bryta ut i total panik när tåget åkt iväg och de andra som gått av berättar att de ska iväg på en tvådagarsvandring. Och vi som hade tidsbrist, ett (svindyrt) tåg att passa för att komma tillbaka och ingen som helst utrustning för en tvådagarsvandring. Vi är alltså mitt ute bland bergen har ingen aning om vad vi ska ta oss till.
 
Dock så träffar vi på några peruaner som förklarar att vi bara kan följa tågspåren, och då kommer att vara framme i A.C. efter dryget en timma. Puh. Och Wow. Jag kan med säkerhet säga att det var den bästa sträcka jag någonsin gått. Tågspåren följer en flod (som senare sluter samman med amazonas) i en dal med exotiska växter och höga berg på båda sidor om oss. Bästa misstag jag gjort.
 
PS. Bilden är tagen av perrine. Hade glömt att sätta i batteriet i kameran till denna resan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0