Invigning av de Olympiska Spelen?

 
Just denna månad råkar Kazan hålla i "Universiade" som även kallas World University/Student Games. Eventet är enormt och det är närmare 200 länder som deltar. Även Sverige.
 
Igår var vi på invigningen vilket kan varit det sjukaste jag sett. Det var på en såklart helt nybyggd arena och föreställningen var förmodligen något av det mest påkostade jag sett. Det började som på nedersta bilden, med ett träd som växte upp på en ö i ett hav. För att sedan helt "balla ur".
 
Föreställningen beskrev världens (läs: Rysslands) uppkomst och historia så det var allt från krig och Anastasia till rymdskepp med flygande astronauter överallt. Ja flygande. Folk flög och simmade och det var fontäner, eld och jag vet inte vad. Tåg, båtar, flygplan och drakar på scenen. Och ja, dans då såklart. 100-tals dansare. Kan varit det sjukaste jag sett.
Om det var så här nu, hur kommer det då att bli när Ryssland håller i OS?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0