Playing with my heart.

 
"Varför är det lika dana gårdar med precis lika dana gårdari alla husgrupper..?" tänkte jag först för att sedan komma på mig själv med att ha glömt Rysslands historia för en sekund.
 
På tal om hjärtan var det en väldigt rolig dag på praktiken idag. Fick som vanligt i princip inte göra någonting men operationen var spännande och atmosfären bland kirurgerna är ju alltid hemskt rolig. Dessutom var inte min handledare Morat med på operationen idag så det blev en väldigt intressant kommunikation med deras dåliga engelska och mina få ryska fraser (som egentligen mest bara är till för att roa - men det funkar!).
 
Och kirurgerna är intresserade, nyfikna och har många frågor vilket är väldigt kul. Egentligen borde det väl vara jag som ska ha frågor men men... Hur som helst kom Morat förbi ibland och bara skrattade åt dem och kommenterade deras engelska "Hon förstår förmodligen ingenting av vad du säger just nu". Och det stämde givetvis ibland.
Morat tyckte även vi verkade ha haft det så roligt så när jag bad om nycklarna till skåpen i slutet av dagen sa han till kirurgen jag pratat mest med att han lika gärna kunde ge mig sina hemnyckar...
 
Vet inte vad jag rent principiellt tycker om det skämtet, eller faktumet att det drogs framför tio andra kirurger. Men han sa det med glimten i ögat, ett gott skratt och jag tyckte nog mest att det var roligt. Och sedan så är jag ju i Ryssland, tar seden dit man kommer och så vidare?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0