SJUKHUSET

Jag är som sagt placerad på Cardiac Surgery, på sjukhuset ICDC. Helt fantastiskt. Jag skulle kunna prata i år och dar om hur allting fungerar men ska försöka att fatta mig kort.
 
Under morgonronden samlas alla (typ 20) läkare på läkarexpeditionen, samt några sköterskor (typ3), och går igenom en himla massa fall. Många läser utantill. Ibland skrattar de högt. Jag förstår självklart ingenting. Det gör inte heller Sean som är från UK.
Utöver att detta rum fungerar som läkarexpedition förekommer här även patientkonsultation. Och så är det ett lunchrum. Lustigt.
 
Efter ronden tar vi oss till operationssalarna. Våran handledare heter Morat och är jätteduktig på engelska (enda på hela avdelningen som pratar ordentlig engelska dock). Dessutom är han rolig, förklarar mer än vad våra handledare på SU någonsin gjort och påminner om Karev i Grey's Anatomy.
Operationssalarna är fancy. Moderna. Stora. Har vi dörrar som öppnas med knapptryckning på SU Op? Så värt.
 
Alla läkare tar i hand när de ses. Så när alla 20 kommer in på läkarexpeditionen blir det ett himla handskakande. Med Sean också. Men inte med mig. De tar nämligen inte i hand med kvinnor. Känns lite skumt när de bara hoppar över en. Har dock blivit hälsad på ordentligt två gånger. Då blev jag glad.
 
Om de kvinnliga kirurgerna skakar hand med mig? Sådana finns inte på sjukhuset ännu..

Kommentarer
Postat av: Emma Jacobsson

Intressant!

2013-07-11 @ 09:24:59
Postat av: Mona Lisa

Så spännande. Gillar den där suturgrejen som drar ihop sig då den blir kroppsvarm. Ingen aning om de har den på SS/SU. Vet däremot att vi har automatiska dörröppnare på både TIVA och OP :)

2013-07-12 @ 00:21:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0