The Blue Lake

 
Det sägs att det är mineraler som ger vattnet sin blå färg. Koppar?
Det sägs även att vattnet håller 3-5 grader året runt. Jag badade. Flera gånger. Kan det verkligen stämma då? Fast det var ju kallt, väldigt kallt (observera att ingen är i vattnet på bilderna) men jag kunde ta minst sju simtag, och det gjorde inte ont i varken huvudet eller resten av kroppen. Borde det inte göra det vid så låga temperaturer?
 
Det var i vilket fall helt fantantastiskt!

Ps. De flesta badade bara en gång och ingen förvånades att det var svenskan från kalla Norden som hoppade i om och om igen.
 

Kommentarer
Postat av: Emma igen

Uppe vid ytan borde det ju bli lite uppvärmt om det är varmt i luften, kan man tycka...? Om det inte är väldigt strömt. På Donsö badade jag en midsommarvecka 2004 - det var 13-15 grader varmt och helt ohyggligt så blodet stannade och man måste värma upp sig innan man klev i. Och jag är inte så badkruka. Det ser underbart ut... men är det inte kallare i Kazan på vintern än här??

Svar: Jo det är -30 grader här på vintern. Och fenomenet kan förklaras med att det är strömt till viss del då det egentligen är en flod, och alltså inte en sjö.
Dock är det hela fortfarande ganska underligt.
None None

2013-07-20 @ 20:17:37
Postat av: §

Det är källvatten.

2013-07-21 @ 18:25:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0